Odumirani ryb po vymene vody

Začiatočné prejavy, priebeh, a VYRIESENIE konkrétneho problému v akváriu.

Moderátori: Roman, reicho, Superreefer

standa_ov
Na REEFe len začínam
Na REEFe len začínam
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 29 Sep 2010 06:32
Bydlisko: Ostrava Poruba

Odumirani ryb po vymene vody

Príspevok od používateľa standa_ov »

Zdravím,

mám 600l akvárko zatím založené na měkkých korálech.....

Výměna vody probíhá po 3týdnech cca 15%-20%.... dělá ji zatím pán, který akvárko dělal.

Porblém je, že po výměně vody a nebo když donesu nové rybky.... tak ty zdechnou...

poslední případ včera: Bodlok běloprský Acanthurus leucosternon - včera výměna vody.... proprání písku na dně... a dnes ráno jeho uhyn :-/

Takhle už mi pozdechalo hodně rybek.... jsem začátečník.... mám akvárko rok....

Staré ryby jako: klauni, bodlok pestry, bodlokžlutý normálně přežívají...

S akvaristou se o tom nabvíle... poslední nákup ryb asi za 15 000kč prý nahradí...

Korály se krásně rozrůstají... kameny porostlé vápenou řasou..... ale prostě nové ryby jak kdyby trávil TEB BODLOK žlutý či co :-/

Může to být tou výměnou vody... že je to moc velká změna, nebo ta výměna písku... plus ten stres pro ty ryby?

Díky moc,
Standa - Ostrava
Používateľov profilový obrázok
vasekg
Pravidelný prispevovateľ do fóra
Pravidelný prispevovateľ do fóra
Príspevky: 800
Dátum registrácie: 08 Aug 2009 08:26
Bydlisko: Bělá pod Bezdězem

Re: Odumirani ryb po vymene vody

Príspevok od používateľa vasekg »

Nejsem ten pravý odborník, ale já bych asi v době, kdy jsem přidal nové ryby do systému, nedělal v systému velké změny - viz praní dna a výměna vody. A možná bych se zamyslel (pokud jsou poslední ryby všechny od jednoho dodavatele), zdali není příčina u něj - špatný import, krátká doba karantény atd. V.
Používateľov profilový obrázok
tomáš
Pravidelný prispevovateľ do fóra
Pravidelný prispevovateľ do fóra
Príspevky: 555
Dátum registrácie: 06 Sep 2007 14:49
Bydlisko: Salzburg

Re: Odumirani ryb po vymene vody