FanTomasova 1200vka

Ukážte aké krásne alebo zaujímave nádrže máte práve vy. Nezabudnite že je lepšie raz vidieť ako 100 krát počuť.

Moderátori: Roman, reicho, Superreefer

Používateľov profilový obrázok
Franky
Pravidelný prispevovateľ do fóra
Pravidelný prispevovateľ do fóra
Príspevky: 715
Dátum registrácie: 18 Jan 2007 20:30
Bydlisko: Nitra

FanTomasova 1200vka

Príspevok od používateľa Franky »

Ahojte všetci ! Po dlhej dobe (cca 6 rokov) ohlasujem veľký comeback k morskej akvaristike. Za čias mladosti som tu vystupoval s prezentáciou frankyho reef. Čas pomaly ale isto plynul a dospel som do bodu, kedy opúšťam materské hniezdo a aj s mojou nastávajúcou sa sťahujeme do vlastného, kde by som to rád oslávil jedným reefikom :D .
Na začiatku by som Vás všetkých chcel poprosiť o rady a troška trpezlivosti, keďže vedomosti neaké sú, ale treba ich doplniť (podstivo študujem už 2 týždne fórum), nechcem nič pri zakladní nádrže podceniť.

Samotná nádrž bude stáť na poschodí v jedálni spojenej s obývačkou a kuchyňou, rozmer nádrže je už daný: 280x55x70 (dxsxv), čo činí hrubý objem cca 1080 litrov. Bude stáť na joklovom stojane, ktorý si zobral pod palec statik a navrhol ho tak aby sa časť váhy prenášala na nosnú stenu pomocou kotiev a zvyšok bude tlačiť na podlahu. Filtrácia bude v samostatnej miestnosti pod akváriom.
Akvárium bude typu "mixed reef", ale prednosť u mňa budú mať ryby, keďže plánujem aj pár kúskov, ktoré niesú celkom "reef safe".

Teraz pár otázok ohľadom filtrácie. Mám naňu dosť miesta takže samotný filter bude mať veľkost 200x50x50 cm - 500l. Študoval som a študoval, ale prišiel som len nato, že základom filtrácie by mal byť kvalitný, predimenzovaný odpeňovač, podľa stavu zarybnenia nádrže eventuálne aj viac ako 1, na začiatku budú "filter socks" alebo rollermat, valec na kemiru, dávkovanie VOC, reefugium/živé kamene, na výtlakovú trubku ešte pripojiť UVlampu, neskôr pri zaplnení akvária koralmi prijde Ca reaktor.

Teraz otázky k filtrácii :